Ekologiczna produkcja i tradycyjne smaki, w których można się zakochać od pierwszego kęsa – z tego dziś słynie Zakład Mięsny Karol. Sprawdźmy zatem, jak wyglądały początki marki. Odkryjmy krok po kroku, jak kreowała się historia marki ZM Karol.

Początki marki ZM Karol na Podlasiu

Historia marki ZM Karol rozpoczęła się w 2000 roku, choć już dwa lata wcześniej założyciele Jan Brodawka i Ewa Brodawka otwarli hurtownię wędlin w Białej Podlaskiej. Założyciele firmy podkreślają, z jak wieloma trudnościami musieli zmierzyć się na samym początku swojej działalności – duża konkurencja, działanie zgodnie z ekologiczną produkcją, która wtedy jeszcze nie była popularnym wyborem, stopniowo rozwijająca się produkcja itd.

Punktem zwrotnym był 2004 rok, kiedy to w Zakładzie Mięsnym Karol zdecydowano się przeprowadzić sporą rozbudowę. Ważnym momentem stało się zakupienie nowoczesnych parków maszynowych, które były w stanie zwiększyć moce przerobowe zakładu. Dziś właściciele uznają, że właśnie ten moment zadecydował o tym, że marka stała się bardziej konkurencyjna.

Stawiamy na ekologię od samego początku

Na początku lat 2000 niewiele przedsiębiorstw zwracało uwagę na ekologię. Wtedy trendy były zupełnie inne – liczył się szybki rozwój i dynamiczny wzrost sprzedaży. Historia marki ZM Karol pokazuje, że czasem warto wyruszyć pod prąd i patrzeć w przyszłość. Już od samego początku kierunek działania był jasny – nacisk na ekologiczną produkcję. Bardzo ważnym krokiem dla założycieli marki stał się wybór lokalizacji, gdzie ruszy produkcja. Zdecydowano postawić na Lubelszczyznę, nieopodal rzeki Bug oraz w otoczeniu obszarów objętych przyrody w ramach programu Natura 2000.

Tak malowniczy obszar i specyficzny klimat miały stać się dodatkowymi walorami marki. Jednak już od samego początku cel był jeden – tworzenie minimalnego wpływu na środowisko naturalne. Dlatego zainwestowaliśmy w nowoczesne sprzęty i rozwiązania proekologiczne.

Stworzyliśmy w pełni ekologiczną Linię Podlasie, która składa się z wędlin i mięsa, które w pełni zostało pozbawione chemicznych dodatkowych oraz ulepszaczy smaków. Wykorzystane tutaj naturalne przyprawy i stare receptury sprawiły, że nasi klienci mogą rozkoszować się przepysznymi wędlinami i mięsem, które smakują tak, jakby czas się zatrzymał. Pamiętasz aromat oraz smak wędlin jak u dziadków na wsi? Linia Podlasie na pewno pomoże Ci perfekcyjnie odświeżyć te cudowne wspomnienia.

Jak jeszcze dbamy od lat o środowisko i udowadniamy, że ekologiczna produkcja to nasz priorytet?

  • Zbudowaliśmy własną farmę fotowoltaiczną, która gwarantuje nam większą niezależność. Korzystamy z odnawialnych źródeł energii dzięki ponad 1200 paneli słonecznych, co przy okazji gwarantuje nam większą oszczędność energii i stabilność.
  • Pakujemy nasze produkty w opakowania, które można poddawać recyklingowi. Coraz częściej stawiamy na biodegradowalne opakowania. Cenimy sobie politykę zero waste, która prowadzi nie tylko do zmniejszenia liczby odpadów, ale też do ograniczenia marnowania żywności.
  • Kolejnym naszym działaniem wspierającym środowisko naturalne jest sadzenie drzew. ZM Karol posadził na swoim terenie certyfikowane drzewa tlenowe Oxytree. Ich wyjątkowość polega na tym, że produkują aż 10 razy większą ilość tlenu i rosną w niezwykle szybkim czasie.
  • Czy wiesz, że ZM Karol czynnie promuje Podlasie? Jesteśmy dumni z regionu, na którym działamy, dlatego też stworzyliśmy linię wędlin na część tego pięknego zakątka Polski. Bierzemy udział również w organizacji liczny akcji ekologicznych, np. wielkiego sprzątania świata w naszej gminie.

Droga do sukcesu – ZM Karol dziś

Nowoczesność i ekologia to ważne cele, które z dumą pielęgnuje ZM Karol. Jednak nie zapominamy o tym, co najważniejsze – o tradycji. Zdajemy sobie sprawę, że sekretem sukcesu marki są tradycyjne receptury, naturalne przyprawy, ekologiczne składniki oraz humanitarny chów zwierząt z poszanowaniem ich dobrostanu. Każdy detal ma znaczenie – dlatego też w ZM Karol zwracamy uwagę również na takie aspekty jak pilnowanie jakości wody oraz flory bakteryjnej, jaka panuje w naszych zakładach mięsnych.

Nasze wieloletnie działania i ciągły rozwój sprawiły, że udostępniamy dziś produkty nie tylko w naszym sklepie internetowym, ale też w znanych sieciach pod ich markami własnymi – w sklepie Stokrotka, Delikatesy Centrum, Carrefour, Lewiatan oraz Auchan. Jako ciekawostkę podamy, że w Auchan można zakupić nasze wyroby pod marką „Czerwony Ptak”.

Lata doświadczenia, śledzenie trendów, a nawet nasza intuicja sprawiły, że obecnie dostarczamy wyroby mięsne i wędliny do ponad 30 krajów na całym świecie.

Szczycimy się też naszymi wyrobami mięsnymi – w tym wybitną białą kiełbasą, która jest uwielbiana przez wielu klientów. Potwierdzeniem wysokiej jakości są też liczne certyfikaty, które pozyskaliśmy na przestrzeni ostatnich lat – IFS, HACCP, BRC oraz QAFP i Halal.

Historia marki ZM Karol pokazuje, że nie warto się poddawać, bo sukces można osiągnąć jedynie ciężką pracą, ambicją oraz szacunkiem i dbałością o tradycję.